Tunnbröd á la Polar!

Tänkte bara informera alla om att tunnbrödet från Polarbröd är nog det godaste som finns. Mums. Då tar man lite skinka här, lite ost där (SOM MAN HYVLAR, MED HYVEL! sen NÄR käkar jag ost som inte är så billig,torr och färdigskivad att den faller i sär på vägen till mackan? Jo sedan jag lämnade Kolping, ich glaube. Haha Nog om det. Nu ska jag avsluta parentesen.) 

Så. Oh, och för er alla tyskaentusiaster säger jag bara en sak: Büttenrede betyder karnevaltal. Haha. Fatta vad humor und bra med ett eget ord för det liksom. Istället för som vi tråkiga svenskar som knappt vet vad karneval är. Vi skulle sagt bara "Blöö nått karnevalstal typ". Men inte tyskarna. De hittar på fina ord för det istället. Sehr schön.

Nu ska jag göra mig en tunnbrödsmacka och fundera ut vad jag ska skriva i mitt deutsche CV.

Kommentarer
Postat av: Sara

det är därför vi älskar tyskland, jao

2009-01-19 @ 12:37:27
URL: http://lovefoxxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0